יום חמישי, 4 באפריל 2013

איך להכין דאודורנט ביתי

השבוע שלי נפתח ביומיים חופשיים, זמן לעכל את חוויות המשמרת הראשונה לבדי ולהתכונן נפשית למשמרת הבאה. ביום ראשון חזרתי הביתה עם בתי שחי יבשים ושורפים, תופעה שמטרידה אותי כבר כמה זמן. העור העדין בבתי השחי מתייבש ייבוש-יתר בגלל הדאודורנט ואז משתפשף נגד החלק הפנימי של בד השרוול והתוצאה היא עור אדום ומגורה. לא כיף.

אז אחרי המקלחת ביום ראשון בלילה ויתרתי על הדאודורנט. מרחתי קרם מעולה לטיפול בעור יבש ומסכן והלכתי לישון. בבוקר קמתי ומרחתי עוד קרם על האזור המגורה, שכבר הודה לי ונראה פחות עצבני. המשכתי לפזול לכיוון הדאודורנט שלי ולהגיד לו במבטי - אתה, לא.

במשך יומיים ויתרתי על הדאודורנט לחלוטין. גם ככה אני מבלה את רוב הזמן בבית בימים החופשיים שלי וכשאני יוצאת זה רק לבריכה או לקפיצה קצרה לקרוגר. שמתי לב שכמעט ולא הזעתי במהלך היומיים הללו ונזכרתי שבעצם, אני בכלל לא כזאת מזיענית וגם כשאני מזיעה, לזיעה שלי לרוב אין ממש ריח. אני זוכרת שריח הזיעה שלי השתנה בעבר בעקבות טיפול בתרופות שונות, אבל באופן בסיסי, הוא די נייטרלי.

יום שלישי התקרב לסופו והבנתי שלמרות כל הכוונות הטובות, אני לא יכולה ללכת למחרת לעבודה בלי דאודורנט. בכל זאת, שתיים-עשרה שעות של עבודה פיזית מאומצת, הימצאות בקרבת אנשים... לא התחשק לי לבדוק עד כמה הזיעה שלי מריחה כמו שדה-בר לאורך זמן כשמאתגרים אותה.

נזכרתי שנתקלתי בעבר ברעיון של דאודורנט ביתי, שעשוי כולו מחומרים טבעיים וחשבתי שזאת יכולה להיות דרך פחות אלימה להילחם בריחות בלתי-רצויים. אז חיפשתי בגוגל ומצאתי שלל הדרכות וידאו ומקורות שונים, כולם מציעים פחות או יותר את אותו המתכון:

1/4 כוס שמן קוקוס (אפשר אורגני)
1/4 כוס קורנפלור (עמילן תירס, לדוברי האנגלית שבינינו)
1/4 כוס סודה לשתייה (נטולת אלומיניום, למהדרין)
אופציונאלי: כמה טיפות של שמנים אתריים, לריח טוב.

מערבבים את היבשים יחד, מוסיפים את השמן ומועכים ביחד עד לקבלת משחה אחידה. במזג אוויר קר שמן הקוקוס יהיה מוצק, כמו שעווה. כדאי לתת לו 10-15 שניות במיקרו או כמה רגעים מתחת לזרם מים חמים כדי שיתרכך קצת ונוכל לערבב הכל למרקם אחיד.

אחרי שקיבלנו משחה אחידה מוסיפים שמנים אם רוצים. אני הוספתי 5 טיפות שמן עץ התה, שהוא בעל תכונות אנטיספטיות ועוד 4 טיפות לבנדר ו-4 אקליפטוס, לריח טוב.

אפשר לשמור את התוצר המוגמר בקופסת פלסטיק פשוטה, או לחילופין, אם יש לכם דאודורנט סטיק שממש כמעט נגמר, אפשר לשטוף את המיכל במים חמים וסבון ובאמצעות סכין מריחה למלא אותו בדאודורנט החדש, והנה לכם - דאודורנט סטיק ביתי נוח לשימוש.

אחרי העברה למיכל מכניסים את הדאודורנט למקרר לשעה, כדי שיתקשה וזהו - הדאודורנט מוכן.

השתמשתי בדאודורנט הפלא שלי אתמול בבוקר ונרשמה הצלחה רבה. בתי השחי נשארו נטולי ריח ויבשים לאורך כל היום, מעל 12 שעות, אבל במקלחת של סוף היום לא נרשם יובש קיצוני באזור הבעייתי.

מומלץ ביותר!

4 תגובות: