יום שישי, 3 באוגוסט 2012

שבוע טעימות

בשעה טובה, בשבוע האחרון קצת חזר לי התיאבון. זה התחיל בוקר בהיר אחד כשהתעוררתי רעבה, תופעה שאצלי היא דווקא רגילה, אבל נעדרה ממני מאז שהגענו ארצה לפני שבועיים. אז איכשהו יצא שהשבוע החולף היה כולו בסימן אוכל.

ביום שני אמא שלי הביאה לנו פלאפל מרמלה. בעצם רצינו לאכול פלאפל בראשון בצהריים ונסענו לפלאפל "סוף הדרך" (זה לא ביטוי, זה שמה של הפלאפליה). הגענו לשם וגילינו לצערנו הרב שסגור בגלל צום תשעה באב, אז נסענו לאכול חומוס במסעדת "חליל", עוד מוסד רמלאי ותיק. אלון אכל חומוס בשר, שהם מכינים עם חתיכות בקר (במקום בשר טחון) ואני נהניתי משישליק עוף. שתי המנות היו מתובלות בעידון והיו ממש מעולות. כאמור, בשני בצהריים אכלנו פלאפל.

ביום שלישי בערב יצאנו עם ההורים שלי למסעדת "תיתורה" במודיעין. מסעדה? במודיעין? יש מסעדות במודיעין? תתפלאו. זאת מסעדת שף מומלצת ביותר. לראשונות חלקנו שרימפס, קרפצ'יו פטריות (ממנו לא מאוד נהניתי) וסלט. העיקריות - אמא שלי אכלה רביולי סטרוגנוף, אבא שלי ואלון אכלו שניהם אנטרקוט בגריל ואני אכלתי סטייק פילה. והיו גם קינוחים - פאי תפוחים וקרם ברולה.

איכשהו יצא שיום רביעי היה יום בנות-דוד.

יעלי ואני קבענו כבר המון זמן מראש, שבעת הביקור ניפגש בת"א לאבטיח ובולגרית בים. היא הביאה את האבטיח והגבינה, אני הבאתי את הבירה.

רגליים יפות: זה עובר במשפחה

אחרי שסיימנו לנשנש ולקשקש, הלכנו להרטיב את הרגליים ולקשקש עוד קצת במים.



לא הבאתי בגד-ים, כי היו לי תכניות לארוחת ערב ולא היה לי איפה להתקלח ולהחליף בגדים. ידעתי שאם אביא בגד-ים לא אעמוד בפיתוי. אז התאפקתי.


מטילות צל
בסוף יצא שהדייט שלי ושל יעל היה קצר ממה שקיווינו, כי הטרמפ שלה הביתה יצא מוקדם. אבל היינו יחד קצת יותר משעה (ושעה שלמה בים) ובנות כמו בנות - הספקנו לדבר המון ותמיד יש עוד על מה לדבר.

לארוחת ערב קבעתי עם רותם במיטבר על שדרות ח"ן. עוד לפני שהגעתי, החלטתי שאני אוכלת אנטרקוט, כי יום אחרי שאכלתי פילה, החלטתי שמתחשק לי סטייק עם טעם של בשר. למנה ראשונה חלקנו נקניקיית בקר, שהגיעה עם כרוב כבוש, בצל מטוגן וחרדל. לעיקרית אכלנו שתינו אנטרקוט שהיה פשוט תאווה לחך. מדי פעם עצרתי ונאנחתי מרוב נחת והנאה. קינחנו עם גלידה בוניליה, שם בחרתי שני טעמים: שוקולד תפוז ופאי לימון. כבר כששילמנו הודעתי לה שאין סיכוי שאני אוכלת עד הסוף ואכן - לא הצלחתי להתמודד עם המנה כולה. רותם הזדעזעה מחילול הקודש הכפול - גם הטעמים השנויים במחלוקת וגם לא לגמור את הגלידה?! בסוף היא הסכימה לסלוח לי.


אתמול היינו כל היום בירושלים. אספנו את תעודת התואר השני של אלון מהר-הצופים ואחר-כך נסענו לרחביה ופגשנו את איתי ורעות לצהריים בקפה יהושע. אני הלכתי על פילי סטייק סנדוויץ' וקפה קר בעוד אלון בחר בארוחת הבוקר של יהושע. אם אתם בסביבת רחוב עזה בירושלים ואתם רעבים, לכו לשם! יש להם אוכל טוב והשירות מעולה, כיף אמיתי. ואם אתם אנשים של ארוחות בוקר, תזמינו לכם את ארוחת הבוקר שלהם - מגיעה צלחת ענקית עם המון כוסיות קטנות מלאות בדברים טובים שקשה להחליט מאיפה להתחיל. בסוף זה תמיד מאוד טעים ונעים.


קשה לי להאמין שכבר עבר שבוע. הזמן חלף כל-כך מהר והיום אנחנו נוסעים כבר לקיבוץ. זה היה מאוד אינטנסיבי וקשה, אבל כיף ענק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה