יום רביעי, 9 במאי 2012

אביב אמיתי

כשרק עברנו לאן ארבור והאלרגיות שלי חזרו לתקוף, אחי הגדול, שגר כבר כמה שנים באנגליה, אמר לי שהוא גילה שככה זה - בארץ בה יש עונות אמיתיות, מי שסובל מתופעות עונתיות, סובל יותר. ואכן, לראשונה בחיי אני גרה במקום בו יש ארבע עונות, נפרדות, מובחנות. והאביב? משוגע. יום אחד שמש וחום אימים, למחרת גשם וטמפרטורות שיורדות לכיוון ה-10.

אתמול התחזית איימה בגשם שיירד כל היום. אז קמתי מספיק מוקדם בבוקר כדי לוותר על האופניים ולתפוס שני אוטובוסים לעבודה. אבל בבוקר כשקמתי השמיים היו כחולים. חזרתי לישון עוד חצי שעה ורכבתי לתחנה המרכזית. הגשם התחיל בצהריים ונמשך ונמשך עד שעות הערב. גשם של אביב, כך אני לומדת, הוא גשם שיורד בטיפות ענק ושוטף הכל. מי שנקלע למטר כזה לא יישאר יבש.

אחרי העבודה תפסתי אוטובוס לקניון. במסגרת הנסיונות לנהל את הזמן שלי ביעילות, אני משתדלת לעשות דברים שלא קשורים ללימודים בערבים אחרי העבודה, כשאני עייפה. כך, חציו השני של יום חמישי וסופי השבוע מוקדשים ללימודים, בעדיפות הראשונה ורק אם נשאר זמן - לדברים אחרים. ביום שני אלון ואני נסענו ל-Arborland. קנינו לאלון נעלי ספורט ולי סנדלי נוחות יפים ואלגנטיים, בדיוק כמו שרציתי. אתמול עבדתי עד מאוחר  ואפיתי עוגיות והיום נסעתי לקניון לחפש חזיות.

לא ידעתי ש-Eddie Bauer עושים גם נעליים...
לאוטובוסים באן ארבור יש מן מתקן מיוחד, בחזית, שמאפשר לקחת עליהם את האופניים. כדי שלא אצטרך לנסוע מהקניון שוב לתחנה המרכזית רק כדי לקחת את האופניים הביתה למרות שהאוטובוס עובר ליד הבית שלנו, לקחתי את האופניים איתי על האוטובוס לקניון והם חזרו איתי משם. זאת הפעם הראשונה שאני משתמשת במתקן הגאוני הזה והייתי מאוד מרוצה מעצמי על ההישג החדש.

בדרך לקניון התחיל שוב לרדת גשם חזק. הייתה טיפה שמש וחשבתי לעצמי שאולי תהיה קשת, אבל הגשם נחלש והשמש הסתתרה. אבל מישהו שמע את המחשבה החרישית שלי, כי כשיצאתי מהקניון חיכה לי המחזה המרהיב הזה. הקשת הראשונה שלי השנה. הקשת הראשונה שלי בארה"ב. מקסימה.


כל מי שיצא מהקניון ברגעים הבאים שיחרר קריאות התפעלות והתרגשות וכל מי שהיה לו טלפון עם מצלמה שלף וצילם. קשת היא מראה משמח.


אחרי כמה דקות היא הפכה לקשת כפולה.


ואז האוטובוס הגיע.

2 תגובות:

  1. מה דעתך? יכול להיות שהתגובה האנושית המתפעמת לקשת, מבטאת את העובדה שאנו אסירי תודה על תום המבול? שאלוהים כבר לא כועס עלינו?

    השבמחק
    תשובות
    1. אלוהים? מי זה?

      הגשם טוב לחקלאות (למרות שצבי אומר וכו' וכו'). הקשת טובה לנשמה.

      מחק