יום שבת, 15 באוקטובר 2011

La Bella Bianca

מחר אני מכינה צ'ולנט בפעם הראשונה מאז שהגעתי.
סוף השבוע הקרוב הביא איתו גשם ויחד עם הגשם בא הרעיון לתבשיל היהודי החם והמנחם שאלון ואני כל-כך אוהבים. אבל בגלל שרק הבוקר נסעתי לקניות ורק בצהריים, כשחזרתי, התחלתי להשרות את הקטניות, הצ'ולנט יהיה למחר. נניח שאתניע את הסיר בבוקר, עדיין נוכל לאכול ממנו לכל המוקדם ארבע שעות מאוחר יותר כמנהגנו בקודש. לא מוקדם מארוחת צהריים של שבת (וזה בתנאי שאני סוגרת את הסיר בסביבות עשר בבוקר. שנאמר - פחח...).
מאחר והשניצלים הפליליים נגמרו כבר שלשום ולאור לוח הזמנים שהכתיבה השריית הקטניות של הצ'ולנט, היה צריך לחשוב על פתרון לארוחת ערב שישי. בדיוק אתמול קניתי סופסוף את אבן האפייה לה ייחלתי כך שהתשובה הייתה טבעית - פיצה!

הרשימות הסודיות של האופה

אני לא יודעת לשחזר מה בדיוק הביא אותי לחשוב דווקא על התוספות בהן בחרתי, אבל יש לזה בהחלט קשר לפיצה המעולה שאכלנו לפני כמה שבועות בג'ולי פמפקין. ועוד קשריר לעובדה שאני לא משתגעת על פיצה עם רוטב עגבניות ושגם אם כן, לא היה כוח להכין רוטב עגבניות ביתי ובטח שלא אשתמש בקנוי (זה רק בפשטידת פסטה). אז...
קבלוה, הללוה, בתופים במחולות - פיצה של נסיכים ונסיכות!

היפיפיה בלבן

פיצה לבנה, או בשפת המקור, Pizza Bianca. הבצק המעולה, לפי מתכון של מנה שטרום שמצאתי ברשת. ומעל - מוצרלה מגוררת, קוביות חזה עוף, אספרגוס מוקפץ בשמן זית ובלסמי, עגבניות מיובשות וארבע שיני שום שלמות שנאפו על אבן האפייה בתוך כיס של נייר כסף, בזמן שהתנור התחמם, עד שהפכו לטעייייים. כל העסק נאפה 9 דקות. בזמן שכרסמנו את הפיצה הפריכה הרהרנו באפשרות להפחית את זמן האפייה בפעם הבאה ולראות מה קורה. אבל יותר מזה באמת שלא יכולנו לדבר, בהתחלה מרוב שהיה טעים, בהמשך מרוב שהיינו מלאים.

לא נשארנו חייבים

במקום עיגול, יצאה לי פיצה משולשת. מסקנה -  באמת הגיע הזמן לעבוד על כישורי הרידוד שלי. ובחיי, שאלה יהיו הצרות שלנו.

בגלל שירד גשם כשיצאתי מהבית, העדפתי אוטובוס יבש ומחומם למאייר על פני רכיבה ברוח הרטובה עד קרוגר. כשהגעתי חשבתי שאולי אקפוץ רגע לטארגט להסתכל קצת על בגדים. נפלתי על מכרה זהב. מסתבר שיש להם מחלקה לא רעה בכלל של ביגוד ספורט לנשים. הם מחזיקים בגדים של צ'מפיון, שמתוקף היותו מותג פחות מוכר בעולם הריצה (אבל הרבה יותר מוכר בענף הטניס) הוא גם מותג זול יותר. עם מחירים ששברו את השוק לחנות הריצה בעיר (ברור) אבל גם לאמאזון, יצאתי מצוידת לחורף שלם. שני זוגות מכנסי ריצה, שלוש חולצות ושני מעילים שישמשו אותי גם לרכיבה על האופניים - אני מוכנה לקור.

ככה נראו השמיים כשסיימתי את הקניות

כשחזרתי הביתה הכנתי את הבצק ובין ההתפחה הראשונה לשנייה, יצאתי לרוץ. כשחזרתי השמש כבר פנתה מערבה והציצה מתחת לעננים. נכנסתי הביתה רק כדי לקחת את המצלמה.

מבט מערבה מהמרפסת

בנוסף לאבן האפייה המהוללת שתשפר את איכות חיינו ומאפינו, אתמול קניתי גם חמש מסגרות לתמונות. סופסוף יכולתי למסגר את חמש התמונות שקניתי באותו יום ראשון נעים לפני כמה שבועות. היו לנו רק ארבעה מסמרים, אז בינתיים תלינו את זה-

על הקיר שמאחוריי הכורסא שמצאנו ברחוב

ואת זה-

10*15 (פשוט כי אני יודעת שאמא תשאל אותי)

רגע, מה זה השני?
מגזרת נייר עדינה ויפיפיה שלנה צירפה לברכת החתונה שלנו ומאז אני שומרת עליה מכל משמר עד שיהיה קיר שיהיה ראוי לה. ועכשיו יש קיר. והיום גם קניתי את המסגרת הקטנטנה הזאת, האחרונה בחנות. נכון רואים שהן פשוט נועדו זו לזו?

זכינו בסופ"ש ארוך. לדבריו של המרצה של אלון לסטטיסטיקה, האנדרגראדס קצת התבכיינו על העומס של בחינות האמצע שמתחיל להצטבר ממש עכשיו, אז כל האוניברסיטה יוצאת לחופש מומצא לחלוטין שקוראים לו "Fall Break". בזכותם של הבכיינים גם אלון זכה לימים שני-שלישי הקרובים חופשיים וכך יש לנו סופ"ש ארוך באופן שערורייתי. כמובן שיש מאמרים לקרוא ותרגילים לפתור ולהגיש, אבל בין לבין יש קצת יותר זמן להשתולל, ככל שמזג האוויר יאפשר. אם לא טיול באופניים, לפחות איזה בירה וסרט באחד הערבים. משתוללים!

השתוללות נעימה גם לכם, חג סוכות שמח ושיהיה סופשבוע חמים ונעים.

1. When we went to Trader Joe's, I showed you a wonderful marinara sauce and you smiled. I tell You Dafna, I used to make our own tomato sauce (I still make it now when we have so many tomatoes, not for long though) but this is a really good one, you got to try this one.

It is probably the open season for CHAMIN, I even don't have too ask ali khamenei

2. נכון. אבל אמרתי - אני לא מתה על רוטב עגבניות בפיצה. אלא אם זאת ממש פיצה פארש שנקנתה באיזו פיצרייה סוג ז'.
    ואם בפסטה, אני כבר מעדיפה בולונז. שלא יהיה לעגבניות עצוב, תמיד טוב לדחוף להן קצת בקר טחון לחגיגה :)
    ובכל זאת, בגלל שאני כזאת חסידת אומות, אני מסכימה לנסות את הרוטב של TJ's ברגע שיתעורר הצורך.

החמין יצא מאמם פלוס-פלוס. ומפוצץ-מנפח-מפיל ממש באותה מידה. גרר.